Ugrás a tartalomra
Projekt azonosító
HUHR-1901-4.1.2-0031
Projekt címe

Joint elaboration and implementation of a primary school talent management and personality development program

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Borkovits Balázs, borkovits.balazs@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Turi Katalin, turi.katalin@pte.hu
Projekt teljes költségvetése
233.336,6 EUR
PTE teljes költségvetése
94.000 EUR
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Koordinátor
Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola, gimnázium és Óvoda
Vezető partner
Osnovna škola Josipa Kozarca Slatina (Primary school Josipa Kozarca) (HR)
Partnerek
Osnova škola Voćin (Primary school Voćin) (HR), University of Pécs (HU)
Általános leírás

A tehetség, mint minden más jelenség, menedzselést igényel. Számos programot terveztek a tehetséges munkaerő menedzselésére az üzleti és szolgáltató szektorban, de nincs egyértelmű program a tehetséges diákok kezelésére az iskolákban. Nem túlzás, hogy a legértékesebb „természeti kincs” az emberi tehetség. A határ két oldalán fekvő iskoláknak nincs egységes tehetségfejlesztési módszertanuk, a tehetséges gyerekek kezelésének jelenlegi alapjait mind tartalomban, mind eszközeiben fejleszteni kell. A legújabb kutatások szerint a sikeres tehetséggazdálkodásnak összetettnek kell lennie és fontos része kell, hogy legyen a tehetséges gyerekek személyiségfejlesztése is. Ez a terület jelenleg hiányzik a meglévő programokból és gyakorlatokból.

A projekt célja a tehetséggazdálkodási és személyiségfejlesztési program közös kidolgozása és a rugalmas tanulási útvonalak előmozdítása, beleértve a pályaválasztási tanácsadást is.
 

Főbb kategóriák (futó projektjeink)
Pályázatfigyelés
News reference

Hungarian and Croatian schools have worked together in the TaMPeD project to support the talent management of 5-8 grades students in the border region. Since school exists, even in the ancient

Projekt azonosító
HUHR-1901-4.1.2-0031
Projekt címe

Joint elaboration and implementation of a primary school talent management and personality development program

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Balázs Borkovits, borkovits.balazs@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Katalin Turi, turi.katalin@pte.hu
Projekt teljes költségvetése
233.336,6 EUR
PTE teljes költségvetése
94.000 EUR
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Koordinátor
University of Pecs Practising Primary School, High School and Kindergarten
Vezető partner
Osnovna škola Josipa Kozarca Slatina (Primary school Josipa Kozarca) (HR)
Partnerek
Osnova škola Voćin (Primary school Voćin) (HR), University of Pécs (HU)
Általános leírás

Talent, like all other phenomena, requires to be managed. Many programs are designed to manage manpower talents in business and service sectors, but not a clear program exists for managing students’ talents in schools. It is not an overstatement that the most valuable “natural treasure” is human talent. Schools on both sides of the border don’t have any unified talent development methodologies, the basis of handling the talented children needs should be developed both in content and in equipment. According to the latest researches a successful talent management program must be complex, with high emphasis on the development of the gifted children’s personality. This concept is currently missing from the existing programs and practices. 

The aim of the project is to elaborate joint talent management and personality development program and promote flexible learning pathways including career guidance.

This project has been implemented with the financial assistance of the European Union within the Hungary-Croatia Interreg V-A Co-operation Programme.

Főbb kategóriák (futó projektjeink)
Pályázatfigyelés
News reference

Hungarian and Croatian schools have worked together in the TaMPeD project to support the talent management of 5-8 grades students in the border region. Since school exists, even in the ancient