Ugrás a tartalomra
Projekt azonosító
2021-1-ES01-KA220-HED-000032139
Projekt címe

Joint development of innovative blended learning in STEM curricula based on SDGs for a resilient, inclusive and sustainable education 

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Nagy-Véber Veronika, nagy-veber.veronika@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Dr. Mészáros Bernadett, meszaros.bernadett@mik.pte.hu
Projekt teljes költségvetése
381.290 EUR
PTE teljes költségvetése
41.698 EUR
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Koordinátor
Universidad de Burgos (ES)
Partnerek
Bjaland Technologies SL (ES), Technische Universiteit Delft (NL), The Provost, Fellows Foundation, Scholars & the other member of Board of the College of The Holly & Undivided Trinity of Queen Elizabeth Near Dublin (IE), University of Pécs (HU)
Általános leírás

A JOIN-RISe projekt fő célja, hogy a felsőoktatásban tanuló STEM-hallgatók kritikusan gondolkodó, a fenntartható fejlődési célok iránt teljes mértékben elkötelezett polgárokká váljanak. Ennek eléréséhez elengedhetetlen a jelenlegi tantervek megváltoztatása, és a fenntartható fejlődési célok beépítése a STEM szakok oktatásába. Az oktatók kulcsszerepet játszanak a projekt fő célkitűzésének elérésében.


A fenntartható fejlődési célok beépítését kurzusok, választható tantárgyak, a jelenlegi tantárgyi tartalmak adaptálása révén, kifejezetten az egyetemi diplomákhoz tervezett eszközök, források és blended learning módszerek alkalmazásával valósítják meg.


A JOIN-RISe projekt az SDGS-hez kapcsolódóan Service-Learning projektek és alap- és mesterképzési záródolgozatok adatbázisát hozza létre, ami segíteni fogja a hallgatókat abban, hogy tudásukat és társadalmi elkötelezettségüket a gyakorlatba ültessék. A JOIN-RISe célja továbbá, hogy javítsa a kritikus állampolgárság oktatásának minőségét és integrációját egyetemi szinten. A projekt egy rövid (30 órás), felnőtt tanulóknak szóló kurzus révén az egész életen át tartó tanulást is ösztönzi.


A JOIN-RISe projekt három munkacsomagból áll:
WP1: Toolkit Integrating the SDGs in the University curriculum
WP2: SDGs Virtual Learning Platform
WP3: Certification system of Sustainability Commitment


A projekt végén mindezek az erőforrások minden olyan európai felsőoktatási intézmény rendelkezésére állnak majd, amely hajlandó megbirkózni ezzel a közös kihívással. A projekt megvalósítása javítani fogja a STEM felsőoktatás minőségét azáltal, hogy a fenntartható fejlődési célok közös értékeinek bevonásával gazdagítja a hallgatók a jövőjéhez szükséges tudást. A forrásokhoz egy VLP-ről lehet majd hozzáférni, hogy azok digitálisabbá, befogadóbbá és innovatívabbá váljanak.
 

Főbb kategóriák (futó projektjeink)
Pályázatfigyelés
News reference

The University of Pécs, together with the University of Burgos (Spain),

The Faculty of Engineering and Information Technology of the University of Pécs, in collaboration with the Baranya County Chamber of Engineers, organized the MIK Partners

Projekt azonosító
2021-1-ES01-KA220-HED-000032139
Projekt címe

Joint development of innovative blended learning in STEM curricula based on SDGs for a resilient, inclusive and sustainable education 

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Veronika Nagy-Véber, nagy-veber.veronika@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Bernadett Mészáros Dr., meszaros.bernadett@mik.pte.hu
Projekt teljes költségvetése
381.290 EUR
PTE teljes költségvetése
41.698 EUR
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Koordinátor
Universidad de Burgos (ES)
Partnerek
Bjaland Technologies SL (ES), Technische Universiteit Delft (NL), The Provost, Fellows Foundation, Scholars & the other member of Board of the College of The Holly & Undivided Trinity of Queen Elizabeth Near Dublin (IE), University of Pécs (HU)
Általános leírás

The main objective of JOIN-RISe is to make higher education STEM students develop into citizens that are critical thinkers and are fully committed to the SDGs. In order to achieve this, it is crucial for there to be changes to current curricula and for the SDGs to be included in the teaching of STEM degrees. Evidently, lecturers are key players in meeting the project’s main objective.

The SGDs will be implemented by means of courses, optional subjects, adapting current subject contents by using tools, resources and blended learning methods specifically designed for university degrees.

JOIN-RISe will provide a database of Service-Learning projects and Bachelor’s and Master’s final dissertations related to SDGS in STEM which will help students to put their knowledge and social commitment into practice. JOIN-RISe also aims to improve the quality and integration of critical citizenship education at University level. This project will also encourage lifelong learning through a short course (30 hours) aimed at adult learners.

The JOIN-RISe project has three Work Packages:

WP1: Toolkit Integrating the SDGs in the University curriculum

WP2: SDGs Virtual Learning Platform

WP3: Certification system of Sustainability Commitment

At the end of the project, all these resources will be available for all European HE institutions that are willing to tackle this common challenge. The implementation of this project will improve the quality of STEM higher education by including the common values of the SDGs enriching the knowledge that students need for their future. The resources will be accessed from a VLP to make them more digital, inclusive and innovative.

Főbb kategóriák (futó projektjeink)
Pályázatfigyelés
News reference

The University of Pécs, together with the University of Burgos (Spain),

The Faculty of Engineering and Information Technology of the University of Pécs, in collaboration with the Baranya County Chamber of Engineers, organized the MIK Partners