Ugrás a tartalomra
Projekt azonosító
621532-EPP.1-2020-HU-EPPKA3-IPI-SOC-IN
Projekt címe

 EBSN Professional Development Series for Basic Skills Teachers

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Göndöcsné Agócs Dóra; agocs.dora@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Dr. Németh Balázs; nemeth.balazs@pte.hu
Projekt teljes költségvetése
412.296 EUR
PTE teljes költségvetése
49.990 EUR
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Koordinátor
Progress Consult Kft. (HU)
Partnerek
South East Technological University (IE); National Adult Literacy Agency (IE), Folkeuniversitetet (NO); Directorate for research, lifelong learning and employability (DRLLE), University of Pecs (HU)
Általános leírás

Célkitűzés

A felnőttképzési szolgáltatók meglévő transznacionális hálózatainak megerősítése kölcsönös tanulás, egymás közötti tanácsadás és kapacitásépítés révén. Munkánk magában foglalja az alapkészségekkel kapcsolatos koherens és fenntartható politikák kialakításának támogatását.
A PDS projekt célja az EBSN, és különösen annak tagjai - akik felnőttképzési szolgáltatók - megerősítése többféle módon. Először is, a projekt egy innovatív célt tűz ki, amelyet gyakran figyelmen kívül hagynak, azaz az alapkészségeket oktató tanárok képzését. A projekt kidolgozása kölcsönös tanulási folyamatnak tekinthető ezen a területen, amely kiváló lehetőséget nyújt partnereink számára a képzési gyakorlatok megújítására, a rugalmas elismerésre és akkreditációra, valamint a tapasztalatok terjesztésére az egész hálózatban.
Ezért a projekt várhatóan új tanulási és releváns eredményeket hoz létre a tanárképzők, a képzési intézmények, a tanárok és a felnőttoktatók számára is. Ami a választott konkrét célkitűzést illeti, azaz "Speciális innovatív pedagógiai megközelítések a felnőttoktatásban (pl. vegyes tanulás, személyre szabott tanulási megközelítések, oktatási technológiák...)", a jelen javaslat egy új típusú képzés megtervezésével, tesztelésével és megvalósításával járul hozzá ehhez, amely a felnőttek számára alapkészségek nyújtásával foglalkozni kívánó tanárok számára akkreditált szakmai továbbképzési formaként az OER-eken alapul, masszív nyílt online kurzusok formájában.

Célcsoportok

A PDS projektünk támogatja a tanárokat, felnőttoktatókat, alapkészség-oktatókat és oktatókat, hogy fejlesszék képzési készségeiket és módszereiket, hogy segítsék az embereket a munkaerő-piaci elhelyezkedés biztosításához vagy a munkaerőpiacra való belépéshez vezető képzettségnövelő pályán.

Ez közvetlenül összhangban van a felképzési pályákról szóló ajánlással, nevezetesen "a felképzési pályák megvalósításában részt vevő személyzet, különösen az oktató szakemberek alapképzésének és folyamatos szakmai fejlődésének támogatásával".

Fő tevékenységek

A projekt innovatív képzési lehetőséget javasol a képzési szakemberek számára. Így a hangsúly a tanárok képzésén van, hogy teljes mértékben képesek legyenek a felnőttoktatással kapcsolatos kihívások kezelésére, az alapkészségek fejlesztésére és a továbbképzési pályára összpontosítva.

Az EBSN Professional Development Series (OER-alapú MOOC-ok) képzési formája lehetővé teszi, hogy a képzők még távoli területekről is könnyebben hozzáférjenek és részt vegyenek a MOOC-okon, és foglalkozzanak a célcsoportjukat érintő kihívásokkal.
 

Főbb kategóriák (futó projektjeink)
Pályázatfigyelés
Projekt azonosító
621532-EPP.1-2020-HU-EPPKA3-IPI-SOC-IN
Projekt címe

 EBSN Professional Development Series for Basic Skills Teachers

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Dóra Göndöcsné Agócs; agocs.dora@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Balázs Németh, Dr.; nemeth.balazs@pte.hu
Projekt teljes költségvetése
412.296 EUR
PTE teljes költségvetése
49.990 EUR
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Koordinátor
Progress Consult Kft. (HU)
Partnerek
South East Technological University (IE); National Adult Literacy Agency (IE), Folkeuniversitetet (NO); Directorate for research, lifelong learning and employability (DRLLE), University of Pecs (HU)
Általános leírás

Objective

Strengthen existing transnational networks of adult education providers by means of mutual learning, peer counselling, and capacity building. Our work entails supporting the formation of coherent and sustainable policies in basic skills.

The aim of the PDS Project is to strengthens EBSN, and especially its members – who are adult education providers – in a number of ways. Firstly, the project poses an innovative target, one that is often overlooked i.e. training basic skills teachers. The elaboration of the project can be considered a mutual learning process in this field which presents our partners with an excellent opportunity to innovate training practices, engage in flexible recognition and accreditation and disseminate experiences in the whole network.

Hence the project is expected to generate new learning and relevant output for teacher trainers, training institutions, and teachers and adult educators too. As for the chosen specific objective i.e. “Specific innovative pedagogical approaches in adult education (e.g. blended learning, personalised learning approaches, educational technologies…)” the current proposal contributes to this by designing, testing and implementing a new type of training one that is based on OERs in the format of massive open online courses as a form of accredited professional development for teachers wishing to engage in basic skills provision for adults.

Target Groups

Our PDS Project support teachers, adult educators, basic skills trainers, and tutors to develop their training skills and methods to help peoples upskilling pathway to ensuring or entering a position at the labour market.

This is directly in line with the recommendation on Upskilling Pathways namely „support the initial training and continuous professional development of staff engaged in the delivery of upskilling pathways, in particular teaching professionals”.

 

Main Activities

The project proposes an innovative training opportunity for training professionals. Thus the focus is on training teachers to become fully able to address the challenges they have in adult learning focusing on basic skills development and upskilling pathway.

The training format of the EBSN Professional Development Series (OER based MOOCs) makes it possible for trainers to easier access and attend the MOOCs even from remote areas and deal with challenges that affect their target group.

Főbb kategóriák (futó projektjeink)
Pályázatfigyelés