Ugrás a tartalomra

NEWSREEL2 - New Teaching fields for the next generation of journalists

Projekt azonosító
2020-1-HU01-KA203-078824
Projekt címe

New Teaching fields for the next generation of journalists

Projektmenedzser neve, elérhetősége
Göndöcsné Agócs Dóra; agocs.dora@pte.hu
Szakmai vezető neve, elérhetősége
Dr. Torbó Annamária; torbo.annamaria@pte.hu
Projekt teljes költségvetése
323.732 EUR
PTE teljes költségvetése
75.412 EUR
Projekt kezdési dátum
Projekt zárási dátum
Koordinátor
Pécsi Tudományegyetem

Partnerek
Erich Brost Institute for International Journalism, an affiliated institute of TU Dortmund (DE); ISCTE-University Institute of Lisbon (PT); University of Bucharest (RO); Masaryk University (CZ)
Általános leírás

A NEWSREEL2 projekt elsődleges célja, hogy fejlessze az európai újságírók új generációjának készségeit, amelyek a digitális kommunikációs lehetőségek kreatív és felelősségteljes felhasználásához kapcsolódnak a digitális korszak társadalmi előnyeinek fokozása érdekében. A projekt az Erasmus+ KA2 projekt NEWSREEL - Új készségek az újságírók következő generációja számára című projektjének kiterjesztése.

A digitális eszközök kreatív és felelős használata az újságírók nélkülözhetetlen képessége. Kiszámítható és megbízható hírforrásoknak kell maradniuk a digitális zajban, hogy ellen pontozzák a közönség érzelmeire és indulataira ható, ellenőrizetlen információkat. E célok elérése érdekében a NEWSREEL2 keretében innovatív oktatási módszereket és anyagokat dolgozunk ki a média- és újságíróhallgatók számára.

A projekt 9 szakmai területre összpontosít:

1. Storytelling a közösségi médiában annak érdekében, hogy a diákok megtanulják, hogyan kell újságírói tartalmakat megjeleníteni a közösségi médiahálózatokon;

2. Grafikai újságírás, hogy megismerjék a képregényes újságírás alapvető eszközeit és alműfajait;

3. A demokratikus érzékenység fejlesztése, hogy tisztában legyenek társadalmi szerepükkel és felelősségükkel a digitális kor demokratikus társadalmában;

4. A migrációról való tudósítás, hogy fejlesszék kutatási és tudósítási készségeiket, és megértsék a migrációt globális kontextusban;

5. Külföldi tudósítás, hogy képesek legyenek hozzájárulni a nemzetközi témák kiegyensúlyozottabb lefedettségéhez;

6. Újságírás a hangvezérelt asszisztensek és eszközök számára, hogy megtanulják, hogyan kell használni őket, és lássák a bennük rejlő lehetőségeket a szerkesztőségekben;

7. A mesterséges intelligencia és az újságírás, a robotújságírás és az algoritmusok, hogy megismerjük, hogyan lehet ezeket használni, és világosan lássuk a bennük rejlő lehetőségeket és veszélyeket;

8. Az álhírek ellenőrzése és elemzése, hogy képesek legyünk felismerni a vírusként terjedő információkat és véleményeket, és megfelelő eszközök és szoftverek segítségével ellenőrizni tudjuk az információkat;

9. A dezinformáció megcáfolása, hogy szilárd ismereteket szerezzen az álhírek és a dezinformáció megcáfolására használt mechanizmusokról.

E területeket illetően a projekt végrehajtási szakaszában alkalmazott módszertan a következő 7 lépéses folyamaton alapul:

1. szakasz: Kutatás elvégzése az új típusú újságírói készségek és eszközök jelenlegi állapotának és az érdekelt felek igényeinek bemutatása érdekében;

2. szakasz: Tantervek kidolgozása az e-tanulási anyagok szerkezetének kialakítása és e készségek és eszközök beágyazása az újságírói tanulmányok programjaiba;

3. szakasz: Elektronikus tananyagok és tanítási módszerek kidolgozása elsősorban a vegyes tanulású egyetemi kurzusok számára, valamint nyári iskola szervezése interaktív műhelymunkákkal a projekt területein, azzal a céllal, hogy a hallgatók multinacionális csapatokban dolgozzanak együtt újságírói projekteken;

4. szakasz: A projekt szakmai és módszertani tartalmát összefoglaló, az egyes kurzusoknak külön fejezeteket tartalmazó oktatási útmutató kiadása, valamint kísérleti oktatási tevékenységként kurzusok tartása a részt vevő egyetemeken;

5. szakasz: Egy online szógyűjtemény közzététele, amely segít egy közös tudásbázis kialakításában és valamennyi szakmai területünk lefedésében.
 

Főbb kategóriák (futó projektjeink)
ERASMUS +
Pályázatfigyelés