Skip to main content
Project ID
2020-1-FR01-KA203-080593
Project title

EDUCating for Positive Management

Project manager, contact details
Béres Márton, beres.marton@pte.hu
Academic supervisor, contact details
Dr. Lányi Beatrix, lanyi.beatrix@ktk.pte.hu
Total project budget
381.045 EUR
Total budget of UP
40.987 EUR)
Project start date
Project end date
Coordinator
Universite Paris Nanterre (FR)
Partner Organisations
Universitaet Potsdam (DE), Universita Degli Studi di Cagliari (IT), Masarykova Univerzita (CZ), Universite de Rennes I (FR), University of Pecs (HU)
General description

Az „EDUCating for Positive Management” projektet az EDUC Európai Egyetem azon hat tagja tervezte, akik pályázatot nyertek az Erasmus + keretében 2019-ben. Mindannyiuk közös érdeke új tananyagok kidolgozása a felelősségteljesebb irányítási megközelítések, köztük a vállalkozói kedv elősegítése érdekében. Minden partner kulcsfontosságú szakértelemmel rendelkezik a projekt témájához kapcsolódóan: a Párizsi Nanterre Egyetem felelős stratégiákkal és üzleti modellekkel, a Potsdami Egyetem vállalkozói tevékenységgel, információs rendszerrel és nyilvános tájékoztatással, a Masaryk Egyetem és a Cagliari Egyetem az érdekelt felek menedzselésével és irányításával, a Pécsi Tudományegyetem marketing megközelítéssel és a Rennes-i Egyetem etikus humán menedzsmenttel.
A társadalmi, környezeti és gazdasági kérdéseket (ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok, EU Agenda 2030, European Green Deal, „Accord de Paris”, …) érintő nemzetközi kötelezettségek, illetve a digitális forradalom összefüggésében az egyetemeknek a menedzsmentben fontos szerepük van a környezeti és társadalmi változások terén az olyan új menedzsment eszközök biztosításán és tanításán keresztül, amelyek segítenek szembenézni 21. század kihívásaival. Ez a COVID 19-t követő krízisre adható új megoldásokkal is összhangban lehet. 
Projektünk általános célja a meglévő menedzsment alapismeretek és tanítás hiányosságainak felszámolása alternatív tartalmak, új eszközök és pedagógiai modellek bemutatásával. Célunk innovatív pedagógiai módszerek bevezetése és kipróbálása, interdiszciplináris és interkulturális környezetben digitális, vegyes és személyes megközelítésekkel tesztelve. A mesterképzéshez négy kurzusból álló program készül: egy online tanfolyam a „Menedzsment a digitális korban” témáról, egy Pozitív Üzlet játék, egy vegyes oktatás az „Innováció a pozitív menedzsmentben” témáról és egy Pozitív Menedzser tanulmányi program.
 

Program
Application monitoring
Project ID
2020-1-FR01-KA203-080593
Project title

EDUCating for Positive Management

Project manager, contact details
Márton Béres, beres.marton@pte.hu
Academic supervisor, contact details
Beatrix Lányi, Dr., lanyi.beatrix@ktk.pte.hu
Total project budget
381.045 EUR
Total budget of UP
40.987 EUR)
Project start date
Project end date
Coordinator
Universite Paris Nanterre (FR)
Partner Organisations
Universitaet Potsdam (DE), Universita Degli Studi di Cagliari (IT), Masarykova Univerzita (CZ), Universite de Rennes I (FR), University of Pecs (HU)
General description

The „EDUCating for Positive Management” project was designed by the six members of the EDUC European University selected by Erasmus+ in 2019. They all share an interest in developing new learning materials to promote more responsible management approaches, including enterpreneurship. Each partner has key expertise related to the project topic: the University of Paris Nanterre with responsible strategies and business models, the University of Potsdam with entreprneurship, information system and public information, the Masaryk University and the University of Cagliari with stakeholder management and governance, the University of Pécs with marketing approaches and the University of Rennes 1 with ethical human management.
In the context of international engagements on social, environmental and economic issues (UN Sustainable Development Goals, EU Agenda 2030, European Green Deal, “Accord de Paris”, …) and of the digital revolution, universities in management have a great role to play in the environmental and social transition by providing and teaching new management tools that could help to face 21st century challenges. It could also be consistent with new solutions to face the post-COVID 19 crisis.

The general objective of our project is to tackle the gap of existing management fundamentals and teaching by proposing alternative contents, new tools and pedagogical models. We aim to produce and experiment with innovative pedagogical methods, tested in interdisciplinary and intercultural enviroments with digital, blended and face-to-face approaches. A programme of four courses for the master’s degree programme will be produced: an online course about „Management for the Digital Age”, a Positive Business game, a blended learning course about „Innovation in Positive Management” and a Positive Manager study programme.
 

Program
Application monitoring