Development of the Master level of Sports Management with special emphasis on the field of Sports Economics
A projekt fő eredménye három egyetem együttműködése egy átfogó sportmenedzseri képzés létrehozására. A vállalt feladatok: a sportmenedzser-képzés tananyagának kidolgozása, az e-learning anyagok készítése (IO 1-6), a tanárok képzése (IO 8) és az e-learning platform létrehozása (IO 7). A tananyagok szöveges formátumú elkészítése után videós és grafikus bemutató anyagok készülnek a felhasználási kör bővítésére. Az írásos tananyagok tantermi feldolgozását segítő prezentációs anyagokat is kidolgozásra kerülnek, amelyek nyomtatható formában felhasználhatók az órákon. Ezen túlmenően a megalkotott e-learning platform lehetőségei a 21. század tanítás módszertani alapelvei és a tapasztalati oktatás alapján készülnek. Ily módon tesztekkel és kérdésekkel ellenőrzik az ismeretek internalizálását, egyéni és csoportos távmunka-feladatokat, versenyeket tartalmaznak. Valamint csoportos fórumok biztosítják az oktatók és hallgatók közötti interaktív távoktatást.
Development of the Master level of Sports Management with special emphasis on the field of Sports Economics
The main task of the project is to establish a strategic partnership with the unity of three universities for the purpose of unified sports management education. In fact developing the curriculum for sports manager education, preparing e-learning materials (IO 1-6), educating teachers (IO 8) and creating an e-learning platform (IO 7) are priorities of the project. After creating the learning materials in text format, video and graphic demonstration materials will be created to expand the scope of use. Presentation materials will also be developed assisting the processing of written teaching materials in the classroom, which can be used during the lessons in printable form. In addition to this, the possibilities of the created e- learning platform will be benefitted based on the 21st century’s teaching methodology principles and experiential teaching. In this way, tests and questions will be used to control the internalisation of knowledge, individual and group telework assignments and competitions will be created, and group forums will be provided to secure interactive distance learning between instructors and students.